Jeseníky - Turistika - Výlety na kole

Velké Losiny -
Šumperk74.00

Náročnost:
trasa je obtížná, vhodná spíše pro fyzicky trénované turisty

Popis trasy:
Ze Šumperka - od Kaflandu se vydáte po silnici II. třídy směr Hanušovice. Po příjezdu do obce Kopřivná odbočíte prudce vpravo směr Rejchartice a po prudkém stoupání v serpentinách dojedete na rozcestí, kde budete pokračovat rovně po zpevněné polní cestě směrem na Hynčice nad Moravou a odtud po polní cestě do 3 km vzdáleného Potůčníku. Po žlutě značené trase pokračujete nejprve po asfaltové později po lesní cestě ke kapli sv. Anny s pramenem dobré pitné vody. Můžete si prohlédnout obrázky v kapli, občerstvit se a přečíst si něco z bohaté historie vzniku tohoto poutního místa (text je i v němčině a angličtině).

Vrátíte se zpět do Hynčic nad Moravou a pokračujete po stále stoupající silnici III. třídy do obce Pusté Žibřidovice a Žárová, kde bude vaše další zastavení. Za prohlídku jistě stojí dřevěný roubený kostelík sv. Martina z roku 1611. Z Žárové sjíždíte po zelené turistické značce klidným údolím potoka Račinka k rozcestí stejného jména. Tady stojí vzácná historická památka: kříž postavený na paměť obětí neslavně proslulých inkvizičních procesů. V těchto místech se odsouzení loučili se svými rodinami. Pěšky vedle kola můžete pokračovat po asfaltové cestě procházející lázeňským parkem a využít možnosti vykoupat se v krytém nebo vnějším bazénu s termální vodou. Po příjemném osvěžení můžete pokračovat na cestě do Šumperka, před sebou máte asi 15 km dlouhý nenáročný úsek.